Cilj, misija, vizija
Cilj
Jednakopravnost građana u pristupu kvalitetnoj zdravstvenoj zaštiti te očuvanje i razvoj javnog zdravstvenog sustava.
Misija
Zdravstveni opservatorij je otvorena zagovaračka mreža koja prati, predlaže, potiče i podržava donošenje odluka i promjena u zdravstvenom sustavu na dobrobit svih građana.
Korištenjem stručnih alata, Zdravstveni opservatorij identificira probleme pacijenata, analizira rad zdravstvenog sustava, uključuje i informira javnost te potiče argumentirani dijalog građana, stručnjaka i institucija.
Vizija
Pravedna, prilagodljiva i pristupačna zdravstvena i socijalna zaštita koja odgovara na potrebe građana i temelji se na uključivim i transparentnim odlukama i intersektorskim javnim politikama u čijem praćenju i oblikovanju aktivno sudjeluje i Zdravstveni opservatorij.
Koje društvene promjene i utjecaj želimo ostvariti?
- Utjecati na zdravstvene politike i zdravstveni sustav u smjeru kvalitete, pristupačnosti, učinkovitosti, pravednosti i održivosti zdravstvene zaštite u Hrvatskoj te kvalitete zdravlja građana
- Utjecati na građansku svijest i informiranost o zdravlju i zdravstvu u smjeru što više razine zdravstvene i političke kulture građana
- Ojačati unutarsektorsku i međusektorsku suradnju koja povezuje i pospješuje dijalog između aktivnih građana angažiranih u pružanju podrške i zaštite prava pacijenata, organizacija civilnog društva, specijaliziranih istraživačkih organizacija, instituta i institucija te zdravstvenih institucija i pružatelja usluga, uključujući javni i privatni sektor.
Vrijednosti i načela djelovanja Mreže
- predanost zajedničkom interesu i izgradnji zajedničkog identiteta Mreže
- odgovornost i spremnost na učenje iz pogrešaka
- transparentnost u radu
- nepristranost i neovisnost od političkih i komercijalnih interesa
- otvorenost i uključivost svih zainteresiranih dionika u komunikaciji i suradnji
- međusektorska suradnja i proaktivno povezivanje u svrhu rješavanja problema
- uzajamnost i solidarnost
- orijentiranost na rješenja
- djelovanje utemeljeno na provjerenim informacijama i znanstvenim spoznajama
- stručnost i kvaliteta djelovanja
- spremnost na dijeljenje znanja i iskustava
- fokus na stvarne učinke, a ne samo deklarirane ciljeve zdravstvene politike
- primjena cjelovitog pristupa kroz tri ključne faze: utvrđivanje problema, oblikovanje intervencije i implementacija
- inovativnost
- promjena paradigme zdravstvene politike kao one kojoj je u centru građanin/pacijent